تبلیغات
اختلالات یادگیری - 15روش برای تخلیه استرس
اختلالات یادگیری
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و اجرای تمرین به صورت مرتب دو مؤلفه ای هستند که تأثیرشان در ارتباط با تخفیف دادن استرس به اثبات رسیده است.

شاید از یکسری موارد ساده اما مؤثر برای خودتان مثل اختصاص زمان استراحت روزانه و یا سپری کردن اوقات شاد با دوستان آگاه باشید جدای از این قبیل موارد یکسری از تمرینات و عادات دیگری نیز وجود دارد که با پیروی از آنها می توان از میزان استرس زندگی کاست.

۱۵ راهکار که در ادامهﻱ مطلب آورده شده است به شما کمک خواهد کرد تا با آرامش بیشتری به فعالیت زندگی خود ادامه داده و در عین حال حظ بیشتری نیز از آن ببرید.

۱) خواب کوتاه میان روز

داشتن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواب کوتاه در زمان پس از صرف ناهار و یا عصر نه تنها به افزایش سرعت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کمک می کند بلکه ساعت درونی بدن را نیز تنظیم میکند.

۲) معاینات پزشکی را به طور مرتب انجام دهید

معاینات پزشکی نه تنها موجب احساس آسودگی خاطر از داشتن سلامتی کامل می شود بلکه یکی از اجتناب ناپذیرترین شیوه های پیشگیری و جلوگیری از بیماری هایی است که احتمال وخیم تر شدن آنها در آینده می رود.

۳) تأهل

بررسی ها نشان داده است که افراد متأهل از افراد مجرد سالم ترند. در واقع اینطور گزارش شده که آمار تصادف، ریسک ابتلا به بیماری و مرگ در میان افراد متأهل ۵۰ درصد کمتر بوده است.

۴) با عبادت اُنس بگیرید

عبادتتان خواه به صورت تکالیف شرعی باشد و یا به صورت عبادت های شخصی سه مزیت قوی برایتان به همراه خواهد داشت که در کاهش استرس برایتان سودمند خواهند بود. ۱) افزایش قدرت بخشودن ۲) امیدوارتر بودن ۳) فهیم تر شدن

۵) سرگرمی سالم

برای خودتان یک سرگرمی سالم دست و پا کنید مطالعه کردن، بازی فکری و … همگی انتخاب های خوبی به شمار می آیند.

۶) از تکنیک های مدیریت زمان بهره مند شوید

یادداشت های کاری روزمره و یا فهرست کارهای روزانه جزو موارد بسیار مؤثر هستند که می توانند به تخفیف استرس کمک شایانی کنند. با طبقه بندی کارهایی که قرار است صورت بگیرد نه تنها به لحاظ روانی بلکه به لحاظ فیزیکی خودتان را منضبط می نماید.

۷) حساب دخل و خرجتان را داشته باشید

پول، خواه خیلی کم و خواه خیلی زیاد می تواند فشار روحی زیادی بر ما وارد سازد. هوشیار و دوراندیش باشید. مقام و ارزش خود را به عنوان یک انسان بشناسید. مادیات نهایتاً بار مسئولیت ما را بیشتر می کنند و همین مسئولیت باعث شده که خیلی از افراد ثروتمند مبدل به یک برده برای ثروتشان شوند.

۸) خنده

دانشمندان پی برده اند وقتی انسان می خندد بین عضلات صورت و بخشی از مغز که با آزادسازی هورمون های شیمیایی احساس خوب بودن را کنترل می کند ارتباط مستقیم وجود دارد.

۹) کسب مهارت در برقراری ارتباط با دیگران

با ارتقاء در برقراری ارتباط با دیگران نه تنها می توانید از میزان استرستان بکاهید بلکه از اضطراب ها و عصبانیت های ناخواسته نیز جلوگیری خواهید کرد. یک نکتهﻱ مهم دیگر جدای از ارتباط برقرار کردن در شنونده بودن خوب است.

۱۰) ورزش

ورزش یکی از مهم ترین و ضروری ترین مؤلفه های یک برنامه کاهش استرس محسوب می شود. با ورزش کردن به صورت مرتب نه تنها به میزان قابل توجهی از تنش های درونی می کاهید بلکه از بروز مواردی همچون بی حوصلگی، اضطراب نیز پیشگیری می نماید.

۱۱) رژیم غذائی

شاید همین وزنی که اضافه کرده اید باعث شده باشد که بار روانی و درونی سنگین تری را تحمل کنید. با تغییر در رژیم غذایی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم در صدد کاهش وزن اضافه تان برآ یید و احساس سرزندگی و پرانرژی بودن را بهتر تجربه کنید.

۱۲) در کنار دوستان بودن

ارتباط داشتن با دیگران و دوستی نه تنها مفرح و شادی بخش است بلکه برای سلامت روان نیز لازم است. زمانی که ذهنمان پریشان و خسته است بودن در کنار دوستان موافق و سپری کردن ساعاتی با آنها می تواند در تخلیه کردن استرس ها بسیار ثمربخش باشد.

۱۳) سیگار کشیدن را کنار بگذارید

با ترک کردن سیگار به نحو قابل ملاحظه ای شرایط فیزیکی و روانی خود را ارتقاء خواهید داد و زندگی با کیفیت تری را ادامه خواهید داد. از علائم اولیه ترک سیگار بهبود عملکرد شش ها، کاهش ریسک ابتلاء به بیماری های قلبی و سرطان است.

۱۴) خوش بین باشید

از بدبین بودن دائمی دست بردارید. سعی کنید حد اعتدال را در بین خوش بینی و بدبینی برگزینید و بیش از حد خوش بین بودن و بیش از اندازه بدبین بودن حذر کنید. داشتن تفکر منفی هزینه ای مازاد بر روی سلامتی به بار خواهد آورد.

۱۵) به تمرین مدیتیشن بپردازید

بررسی ها نشان داده است افرادی که در طول روز زمانی را در خلوت خود و به دور از هرگونه تفکرات حاشیه ای می گذرانند دارای فشار خون پائین تر هستند و ریسک ابتلاء به بیماری های قلبی در آنها کمتر است. حداقل ۱۰ دقیقه در روز را به مدیتیشن و تمرکز اختصاص دهید.

منبع: مرکزمشاوره افق





نوع مطلب : مشاوره، 
برچسب ها :
یکشنبه 5 دی 1389 :: نویسنده : ح عبدالملکی


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : ح عبدالملکی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
اختلالات یادگیری
كد لوگوی ما
اختلالات یادگیری

>


 پرتال علمی آموزشی درس مهر

آزمون